این بار در پی‌آسان با یکدیگر بررسی خواهیم کرد چگونه در آزمون PTE نمره کامل یا 90 بگیریم .

در حالی که شما زمان پر هیجانی را سپری می‌کنید، و اگر شما درخواست ویزای دائمی برای اقامت استرالیا داده اید، مراحل زیادی برای دریافت ویزا پیش رو دارید.
برای اغلب شما یکی از مهمترین مراحل شرکت در آزمون زبان انگلیسی (The PTE Academic) است تا بتوانید ویزای دائمی دریافت کنید.
من به تازگی آزمون PTE را داده‌ام و نمره بالایی هم گرفتم.
اگر شما هم نیاز دارید که در آزمون PTE شرکت کنید، اطلاعات زیر به شما کمک می‌کند تا برای شروع آماده شوید.

در این مقاله به مباحث زیر جواب خواهم دادم:

  • PTE آکادمیک چیست؟
  • چگونه می‌توانیم در این آزمون شرکت کنیم و ویزای استرالیا را دریافت کنیم؟
  • چرا در آزمون PTE را به جای سایر آزمون‌ها شرکت کنیم؟
  • پیشنهادات من برای شما، که به کمک آنها می‌توانید در این آزمون شرکت کنید.

 

 

PTE آکادمیک چیست؟

PTE  (Pearson Test of English) آکادمیک، مدرک زبان انگلیسی مورد نیاز برای ادامه تحصیل در خارج از کشور و مهاجرت است که نتیجه آن معمولا طی پنج روز کاری اعلام می‌شود. PTE آزمونی است که دولت استرالیا به عنوان قسمتی از فرآیند درخواست ویزا، این مدرک را می پذیرد.

PTE Academic مهارتهای listening، reading، Speaking و Writing را بررسی می‌کند، که تمام این مراحل از طریق کامپیوتر و در یک آزمون سه ساعته انجام می‌شود. شما باید امتحانتان را در طریق یک مرکز آزمون معتبر بدهید. برای آزمون شما از یک کامپیوتر مجهز به هدست برای شنیدنف خواندن و پاسخ به سوالات استفاده می‌کنید.

آزمون از چهار بخش تشکیل شده است :Speaking، Writing، Listening و Reading.
در این آزمون 20 مدل سوال مختل شامل سوالهای چند گزینه‌ای، نوشتن انشا و سوالهای چندگزینه‌ای می‌باشد. این سوالات برای بررسی مهارت انگلیسی شما طراحی شده است.

محتوای PTE Academic، زندگی واقعی آکادمیک را بررسی می‌کند به همین دلیل شما بخش‌های منتخبی از سخنرانی‌ها را می‌شنوید و یا گرافها و جداول را می‌بینید.
شما در آزمون به لهجه‌های مختلفی شامل بریتیش، آمریکایی و یا لهجه های غیر انگلیسی زبانان برخورد می‌کنید، لهجه هایی که ممکن است در زندگی روزانه نیز آنها مواجه شوید. مهمترین نکته ای که در ارتباط با آزمون باید به خاطر بسپارید این است که نمره و ارزیابی به صورت خودکار و توسط یک برنامه کامپیوتری انجام می‌شود.

 

موفقیت در آزمون PTE

 

 

 

 

چگونه می‌توانید درخواست ویزای استرالیا بدهید؟

حداقل مدرک مورد نیاز برای درخواست اقامت دائم استرالیا، داشتن مهارت انگلیسی است.
شما در صورت داستن یکی از موارد زیر می‌توانید نشان دهید که مهارت زبانی مورد نیاز را دارید:

  • داشتن نمره مناسب و قابل قبول در آزمون انگلیسی از یک مرکز برگزار کننده آزمون انگلیسی معتبر. فاصله زمانی بین زمانی که آزمون را داده اید و درخواست ویزا می‌دهید نباید بیشتر از 36 ماه باشد؛
  • شهروند و دارای پاسپورت معتبر یکی از کشورهای کانادا، نیوزیلند، جمهوری ایرلند، بریتانیا و یا ایالت متحده آمریکا باشید. نمره آزمون تنها در صورتی می‌تواند نشان‌دهنده توانایی عالی یا حرفه‌ای بودن شما در زبان انگلیسی باشد

روش دادن ویزا در استرالیا براساس امتیاز است. با توجه به شرایط ممکن است نیاز باشد تا تمام تلاشتان را برای رسیدن به سطح عالی و حرفه‌ای در انگلیسی انجام دهید.

در زیر امتیازاتی که شما می توانید با توجه به نمره آزمون PTE تان به دست آورید ارائه شده است:

سطح زبا انگلیسی نمره مورد نیاز* امتیاز
خوب 50+
عالی 65+ 10
حرفه ای 79+ 20

*بیان کننده حداقل نمرات مورد نیاز در هر مهارت Speaking، Writing، Listening و Reading آزمون

ثبت نام آزمون بسیار آسان است. شما می توانید به صورت آنلاین و از طریق لینک سایت Pearson در آزمون ثبت نام کنید.
به راحتی مشخصاتتان را وارد می‌کنید، زمان و نزدیکترین محل برگزاری آزمون را انتخاب می‌کنید و در نهایت هزینه آزمون را می‌پردازید.

 

چرا PTE Academic به جای سایر آزمون‌ها

آزمونهای زبان انگلیسی مختلفی وجود دارند که می‌توانید یکی از آنها را انتخاب کنید. آزمونهای زیر، آزمونهایی هستند که دولت استرالیا آنها را می‌پذیرد:

  • آزمون انگلیسی Pearson (PTE) آکادمیک؛
  • سیستم آزمون بین‌المللی زبان انگلیسی (IELTS)؛
  • آزمون حرفه‌ای انگلیسی (OET)؛
  • آزمون زبان انگلیسی برای غیر انگلیسی زبانان به روش اینترنتی (TOEFL iBT)؛
  • آزمون حرفه‌ای زبان انگلیسی (CAE) که به عنوان مدرک زبان انگلیسی پیشرفته نیز شناخته می‌شود.تولید محتوا

پیش از آنکه بخواهم در آزمون PTE Academic شرکت کنم، تمام آزمون‌های فوق را بررسی کردم. سه دلیل وجود داشت که از بین موارد فوق PTE را انتخاب کردم:

 

 

موفقیت در آزمون PTE

 

 

 

1-اعلام نتایج سریع‌تر

اعلام نتایج آزمون تافل و آیلتس طی حداقل 10 روز کاری تا روز طول می‌کشد. در حالی که PTEنتیجه آزمون را خیلی سریع‌تر اعلام می‌کند و اغلب طی 5 روز کاری نتایج را اعلام می‌کند (من نتیجه آزمونم را 3 روزه گرفتم!).تولید محتوا
دلیل اعلام نتیج سریع این است که آزمون توسط یک سیستم اتوماتیک صحیح می‌شود. پاسخ سریع‌تر یعنی شما می‌توانید سریع‌تر درخواست ویزایتان را کامل کنید و زودتر با کانگوروهای استرالیا به گردش بروید.

 

2-سیستم تماما کامپیوتری

امتحان PTE، یک آزمون کامپیوتری است. ارزیابی آزمون اتوماتیک است و توسط یک کامپیوتر انجام می‌شود. هیچ سلیقه شخصی در ارزیابی‌ها وجود ندارد و نیازی نیست که با برگزار کننده آزمون‌ها معامله کنید.

 

3-ثبت نام آنلاین آزمون و آزمونهای آزمایشی

همان طور که قبلا هم گفتیم، ثبت نام آزمون به صورت آنلاین و آسان است. آنها همچنین یک آزمون شبیه سازی، شبیه آزمون اصلی پیشنهاد می‌کنند. (جلوتر توضیح خواهم داد.)

 

سه پیشنهاد من برای شما، که به کمک آنها می‌توانید در آزمون PTE شرکت کنید!

زمانی که در آزمون شرکت کردم، باید نمره سطح حرفه‌ای یعنی نمره بالای 79 به دست می‌آوردم. یعنی باید مدتی برای امتحان آماده می‌شدم. یک ماه برای امتحانم وقت گذاشتم و در نهایت نمره کامل، یعنی 90، گرفتم و بالاترین نمره این آزمون است. (نمره بندی PTE  بین 10 تا 90 است).

در ادامه سه نکته را توضیح می‌دهم که به کمک آن می‌توانید در آزمون موفق شوید.

 

1-با فرمت آزمون آشنا شوید!

زمانی را که باید برای آمادگی در این آزمون بگذارید با توجه به مهرات شما در زبان انگلیسی و نمره ای که می‌خواهید متفاوت است.
اگر سطح زبان انگلیسی شما خیلی بالا است و مانند یک انگلیسی زبان هستید، حتی با یک یا دو روز مطالعه هم می‌توانید برای آزمون آماده شوید.
تصور شما از میزان آمادگیتان برای آزمون اهمیت زیادی ندارد بلکه باید مطمئن شوید با سوالهایی که قرار است از شما پرسیده شود آشنایی دارید.
ممکن است سوالات در نگاه اول فریبنده باشند.

 

 

 

موفقیت در آزمون PTE

 

 

 

2- آزمون شبیه‌سازی را انجام دهید (تمرین)

نکته مثبت دیگر آزمون PTE Academic ارائه یک آزمون شبیه‌سازی است که به آزمون واقعی بسیار نزدیک است.
یکی از مهمترین مراحل آماده شدن برای آزمون بررسی این مساله است که کدام مهارتتان بهتر شده‌است.
نمره ولقعی آزمون PTE آزمون آزمایشی رسمی PTE، که به صورت آنلاین در اینجا قرار دارد، در واقع برای بررسی روند تغیراتتان اهمیت دارد.
آزمون آزمایشی را در خانه و از طریق اینترنت می‌توانید انجام دهید. شما نتایج آزمون را دقیقا شبیه آزمون اصلی دریافت خواهید کرد.
توصیه می‌کنم حتما در آزمون شبیه سازی، به عنوان روشی برای کم کردن هزینه آزمون مجدد شرکت کنید.
این آزمون کمک می‌کند تا وضعیت خودتان را ارزیابی کنید تا اینکه نیازی نباشد برای شرکت در آزمون مجدد 150 تا 200 دلار پرداخت نمایید.

 

3-به نحوه بارم بندی و نمره دهی توجه داشته باشید

در زیر لینکی به عنوان راهنمای نمره PTE قرار دارد که نشان می‌دهد هر سوال چه بارمی دارد. پیشنهاد می‌کنیم حتما این بخش را مطالعه کنید تا فاصله بین تصور ذهنی شما از نمره ها با روشی که واقعا به شما نمره داده‌خواهد شد رابیابید.