متغیرهای زیادی در فرایند اپلای برای کالج ها و دانشگاه های بین المللی وجود دارد. دانشجویان به دنبال دستیابی به نمرات بالا، SAT های برتر و نمرات ACT هستند. علاوه بر این، دانشجویان تشویق می شوند تا در فعالیت های درسی خاص شرکت کنند، به ویژه کسانی که این کار را برای آگاهی های عمومی و ارائه خدمات به دیگران انجام می دهند ، مورد توجه بیشتری هستند . با اینکه تمام این موارد درست است و این مسائل اهمیت زیادی دارند، انگیزه نامه ی دانشجویی ، اهمیتی حیاتی در فرایند اپلای و موفقیت در آن دارد .

 

دانشگاه ها و کالج های بین المللی هر ساله هزاران درخواست اپلای را دریافت و بررسی می کنند.. موسسات آموزشی تمامی موارد ضروری برای این فرایند را به دقت مورد بررسی قرار می دهند؛ مواردی مانند نمرات درسی ، نمرات SAT و ACT. علاوه بر این، ممکن است چندین دانشجویان دارای فعالیت های خارج از محدوده و با اهمیت باشند.

 

 

انگیزه نامه چیست

 

 

 

انگیزه نامه ی دانشجو جزء جدایی ناپذیر از تصمیم نهایی در مورد پذیرش دانشجویان در برنامه های تحصیلی است. این سند شانس فرد برای ایجاد یک تصور درست و دقیق از آنچه هست و میخواهد باشد را ایجاد می کند . دانشجویان در انگیزه نامه خود برای نشان دادن آرزوهای شغلی، تجارب شخصی و حرفه ای، اهداف آموزشی و برخی از دلایلی که برنامه درسی دانشگاه مورد نظرشان برای برنامه های حرفه ای دانشجو مفید خواهد بود ، تلاش می کنند.

 

انگیزه نامه دانشجو اهمیت زیادی دارد؛ و برخلاف چیزی که به نظر می رسد ، نمونه ی خوب آن با سعی و کوشش قابل توجه به دست می آید . این سند باید از نظر دستور زبان کاملا درست باشد، و به طور کلی و جامع تمام مسائل دانشجو در رابطه با تحصیل را بیان کند. باید دانشجو را به عنوان یک متفکر و تحلیلگر ، با تشنگی برای کسب دانش در حوزه مورد علاقه اش معرفی کند. پذیرش هدف نهایی برای همه ی دانشجویان است. این انگیزه نامه باید یکی دیگر از ابزارهای مورد استفاده دانشجو است برای ارائه و معرفی خود به عنوان کسی که استحقاق این را دارد جزئی از جامعه ی دانشجویی و آکادمیکِ دانشگاه مورد نظر باشد .

 

در ادامه چند پیشنهاد موردی برای بهتر نوشتن انگیزه ی نامه ی خوب دانشجویی را با هم مرور می کنیم و در روزهای آینده مطلب و راهنمای جامع تری در این رابطه منتشر خواهیم کرد .

 

 

نوشتن انگیزه نامه

 

 

 

چند راهنمایی کوچک :

  • داستان زندگی خود را با محوریت رشته ی تحصیلی و کارهای تخصصی آن رشته را تعریف کنید
  • درباره مسائلی که برای شما مهم است بنویسید
  • خلاصه بنویسید و حاشیه نروید
  • اغراق نکنید و تنها چیزی که وجود دارد را منعکس کنید
  • انگیزه نامه ی خود را به افراد مختلفی بدهید تا نظر بدهند و آن را بر اساس نظرات دیگران ویرایش کنید

 

در صورتی که یک دانشجوی ایرانی خارج از گشور هستید هستید یا قصد ادامه تحصیل در خارج از کشور را دارید ، میتوانید از خدمات سایت پی آسان در این زمینه استاده کنید :

 

 

 

مطالب مرتبط :