با جمعیتی معادل ٨/٤ میلیون نفر در سال ٢٠١٤، سیدنی بزرگترین شهر استرالیا است و مقصدی برای دانشجویان بین‌المللی که می‌خواهند در خارج از کشور خود تحصیل کنند و به دنبال محیطی شهری و چند فرهنگی هستند. دانشجویان از محیط مدرن سیدنی لذت خواهند برد، محیطی که براساس زندگی سالم خارج از خانه در تمام طول سال طراحی شده است.

نکاتی در مورد تحصیل در سیدنی

  • سیدنی سومین مقصد پرطرفدار برای دانشجویانی است که می‌خواهند خارج از کشور خود تحصیل کنند.
  • با داشتن جمعیتی کمتر از ١ درصد جمعیت جهان، استرالیا میزبان ٥/٧ درصد از دانشجویان خارجی جهان است.
  • سیدنی محل سکونت افرادی با ١٨٠ ملیت مختلف است که به بیش از ١٤٠ زبان صحبت می‌کنند.
  • بسیاری از رشته‌ها در استرالیا به طور قابل توجهی از برنامه‌های مشابه در امریکا و انگلستان ارزان‌تر هستند.
  • شاخص تحصیل که توسط سازمان ملل متحد منتشر می‌شود نشان می‌دهد استرالیا دارای بالاترین نرخ توسعه انسانی با ٩٩٣/٠ است.
  • دانشگاه سیدنی در سال ١٨٥٠ تاسیس شد و قدیمی‌ترین دانشگاه استرالیاست.

 

مهاجرت به سیدنی برای تحصیل

کدام دانشگاه‌ها در سیدنی بهترین هستند؟

معتبرترین دانشگاه‌های استرالیا، موسسات فنی و مدارس را می‌توان در سیدنی یافت. بیشتر دانش‌آموزان می‌توانند از طریق سیستم نیو سات ویلز از دبیرستان وارد دانشگاه شوند. در این سیستم دانش‌آموزان براساس ATAR رتبه بندی می‌شوند.

در میان دانشگاه‌های معتبر سیدنی می‌توان از دانشگاه سیدنی نام برد. دیگر دانشگاه‌های دولتی سیدنی، دانشگاه مک‌کوآری، دانشگاه نیو سات ویلز، دانشگاه فن‌آوری سیدنی و دانشگاه وسترن سیدنی هستند.

دانشگاه‌های کاتولیک استرالیا، نوتر دام استرالیا، وولانگانگ و نیوکاسل دارای شعبه‌هایی در خارج از سیدنی هستند.

سیستم آموزشی سیدنی چیست؟

سومین بخش تحصیلات در سیدنی با تحصیل در دانشگاه یا دانشکده فنی و دریافت دیپلم و یا مدرکی که نشان دهنده رسیدن به توانایی‌ها و مهارت‌های لازم است، تکمیل می‌شود. این دانشگاه‌ها و موسسات تحصیلات تکمیلی توسط دولت استرالیا تایید می‌شوند. به این ترتیب این موسسات توسط دولت‌های ایالتی یا مناطق ثبت شده‌اند.

در مجموع ٤٣ دانشگاه در استرالیا وجود دارند که در قسمت‌های اصلی مثل بریزبان، کانبرا، ملبورن، پرت، سیدنی و آدلاید قرار دارند.

مهاجرت تحصیلی به سیدنی

 

هزینه تحصیل در سیدنی چقدر است؟

مخارج و هزینه‌ها

بر اساس یک قانون کلی، هزینه تحصیل در دانشگاه‌های سیدنی براساس وضعیت اقامت شما، سال تحصیلی و دروس انتخابی شما تعیین می‌شود. در صورتی که دانشجوی ملی و یا بین‌المللی باشید هزینه‌ها متفاوت خواهد بود.

دروس اضافه، خدمات دانشجویی و هزینه اقامتی و بیمه سلامت دانشجویان خارجی شامل شهریه نمی‌شود.

استرالیا یکی از پرطرفدارترین دانشگاه‌ها برای دانشجویان خارجی است. همچنین یکی از گرانترین محل‌ها برای تحصیل در جهان است. بیش از ٤٨٠ هزار دانشجوی خارجی در استرالیا تحصیل می‌کنند.

هزینه متوسط شهریه سالانه در استرالیا ٣٣ هزار و ٤٠٠ دلار استرالیا است. اگر به دنبال تحصیل در مقطع کارشناسی هستید به حداقل ١٥ هزار دلار و ٣٣ هزار دلار در سال نیاز دارید. برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری دانشجویان بین ١٤ تا ٣٧ هزار دلار استرالیا نیاز خواهند داشت.

مهاجرت تحصیلی به سیدنی

بورسیه و کمک‌های مالی

دانشگاه‌های سیدنی برای دانشجویان بورسیه‌هایی در نظر می‌گیرند. ارزش این بورسیه‌های کارشناسی برابر با ٢هزار تا ٦٠ هزار دلار در سال است که به مدت تحصیل شما بستگی دارد.

بعضی از دانشگاه‌ها نیز جوایز نقدی مثل گواهینامه‌ها، فرصت‌های کارآموزی، هزینه سفر، کتاب و حتی تبلت را پرداخت می‌کنند.

تا اینجا به بررسی شرایط تحصیل در سیدنی و هزینه های تحصیل در سیدنی پرداختیم،‌ در مطلب بعدی به بررسی هزینه های زندگی در سیدنی و فهرست 25 دانشگاه برتر سیدنی خواهیم پرداخت. با پی آسان همراه باشید.