هزینه ویزای شنگن

هنگام درخواست برای ویزای شنگن هزینه غیر قابل بازگشت اجباری وجود دارد که باید پرداخت شود. هزینه درخواست ویزا به نوع ویزا و سن متقاضی و همچنین بعضی دیگر از موارد بستگی دارد.

هزینه معمول (یورو)

  • ویزای ترانزیت فرودگاهی ٦٠ یورو
  • ویزای اقامت کوتاه مدت کمتر از ٩٠ روز ٦٠ یورو
  • ویزای اقامت بلند مدت بیش از ٩٠ روز ٩٩ یورو

دریافت ویزای شنگن

بیمه مسافرتی ویزای شنگن

هر فردی که به صورت موقت به کشورهای عضو شنگن از کشوری که نیازمند دریافت ویزا است سفر کند، چه به صورت فردی چه گروهی، توریستی و یا تجاری باید بیمه سفر تهیه کند که روزهایی که در منطقه شنگن حضور دارد را پوشش دهد.

بیمه باید در تمامی کشورهای عضو دارای اعتبار باشد و مدت زمان اقامت و ترانزیت فرد را پوشش دهد. کمترین میزان پوشش ٣٠ هزار یورو است.

پرسش‌های متداول

گرفتن ویزای شنگن

کشورهای EFTA کدام کشورها هستند؟

EFTA انجمنی شامل ١٠ وارد کننده آزاد در ٩ کشور اروپایی است (اتریش، بلژیک، فرانسه، آلمان، ایتالیا، هلند، اسپانیا، سوئیس، و بریتانیا). این انجمن به صورت غیر رسمی در سال ١٩٨٧ توسط قدیمی‌ترین و بزرگترین واردکنندگان تجارت آزاد شکل گرفت. در سال ١٩٩٠ به صورت رسمی درآمد. این انجمن در هلند قرار دارد و دارای اساسنامه هلندی است.

تفاوت EFTA با اتحادیه اروپا چیست؟

اگرچه EFTA شامل ١٠ واردکننده تجارت آزاد در ٩ کشور اروپایی است (اتریش، بلژیک، فرانسه، آلمان، ایتالیا، هلند، اسپانیا، سوئیس و بریتانیا)، اتحادیه اروپا شامل کشورهای اروپایی است (٢٨ کشور) که در اقتصاد جهانی به عنوان یک بلوک اقتصادی فعالیت می‌کنند و دارای واحد پولی مشترک یورو هستند.

ویزای شینگن

بعد از دریافت ویزا چه مدت می‌توانم در منطقه شنگن بمانم؟

با توجه به نوع ویزای صادر شده، قوانین متفاوتی وجود دارد. با این حال معمول‌ترین نوع اقامت، حداکثر ٩٠ روز در مدت ٦ ماه از زمان ورود است.

در چه شرایطی امکان درخواست ویزای شنگن را دارم؟

همه افراد اجازه درخواست ویزای شنگن را دارند تا زمانی که بتوانند مدارک لازم برای رسیدگی به درخواست و تمکن مالی لازم در طول سفر خود به منطقه شنگن را ارائه دهند.

به چه نوعی از ویزای شنگن نیاز دارم؟

با توجه به هدف و سفرتان ٣ نوع اصلی ویزای شنگن توسط سفارت و کنسولگری صادر می‌شود.

  • ویزای شنگن یکپارچه که اجازه یکی از کشورهای عضو شنگن برای ترانزیت یا اقامت در این منطقه برای مدت زمان مشخص حداکثر تا ٩٠ روز به مدت ٦ ماه از اولین روز ورود است.
  • ویزای اعتبار منطقه‌ای محدود که به شما اجازه می‌دهد تنها به کشوری که آن را صادر کرده است یا چند کشور دیگر که به صورت خاص اعلام شده است سفر کنید.
  • ویزای ملی به افرادی داده می‌شود که قصد تحصیل، کار یا اقامت دائم در یکی از کشورهای حوزه شنگن را دارند.

ویزای شنگن یکپارچه چیست؟

با توجه به هدف سفر ویزای یکپارچه شنگن به دو نوع A وC تقسیم می‌شود.

نوع A به ویزای ترانزیت فرودگاهی گفته می‌شود که به دارنده آن اجازه می‌دهد از طریق قسمت بین‌المللی فرودگاه‌های کشور شنگن بدون ورود به بخش کشور شنگن سفر کند. ویزای ترانزیت فرودگاهی برای افرادی که از یک کشور غیر عضو شنگن به یک کشور دیگر غیر شنگن از طریق فرودگاهی در یک کشور عضو شنگن سفر می‌کنند اجباری است.

نوع C برای ویزای کوتاه مدت است که به دارنده اجازه می‌دهد در کشور عضو شنگن برای مدت مشخصی با توجه به اعتبار ویزا اقامت داشته باشد.

دریافت ویزای شینگن

کدام یک از کشورهای غیر عضو شنگن به دارندگان ویزای شنگن اجازه ورود می‌دهند؟

در حال حاضر ١٩ کشور غیر عضو شنگن وجود دارند که به شهروندان خارجی دیگر کشورهای غیر عضو شنگن با داشتن ویزای شنگن اجازه ورود و اقامت می‌دهند. این افراد به ویزای صادر شده توسط این کشورها نیاز ندارند.

بلیط هواپیما برای درخواست ویزا چیست؟

برای دریافت ویزا باید بلیط تایید شده رفت و برگشت داشته باشید که بتوان به صورت آنلاین برنامه سفر شما را از طریق آن تایید کرد.