برای تحصیل در خارج حتما باید یکی از مدارک تافل یا آیلتس را داشته باشید. در این پست به هفت راه برای تقویت سریع مهارت های زبان انگلیسی می پردازیم

هفت راه برای تقویت مهارت‌ های زبان انگلیسی

پی آسان : می دانید که اگر بخواهید در خارج تحصیل کنید حتما باید مدرک آیلتس یا تافل داشته باشید. گرچه این دو امتحان ممکن است ساده به نظر بیایند اما نوشتن و صحبت کردن فصیح و سلیس به زبانی جدید کار آسانی نیست. برای موفقیت در این مسیر باید به طور مداوم به زبان آموزی مشغول باشید. اگر تا تاریخ امتحان آیلتس یا تافل شما چند هفته دیگر باقی است، در ادامه ی این مقاله همراه ما بمانید تا با هم هفت راه برای تقویت سریع مهارت های زبان انگلیسی را مرور کنیم.

فیلم های زبان اصلی ببینید

با وجود اینترنت و سایت های مختلف برای دانلود و تماشای فیلم دیگر بهانه ای ندارید. در اینترنت می توانید به تماشای فیلم ها بپردازید و از این طریق مهارت های زبان غیررسمی و محاوره ای خود را تقویت کنید. سپس معادل رسمی آن کلمات و اصطلاحاتی که در فیلم ها استفاده می شوند را پیدا کنید. تماشای فیلم های مستند به زبان انگلیسی هم خیلی خوب است.

اخبار انگلیسی زبان را دنبال کنید

روزنامه ها، وبسایت های خبری و مجلات مختلف منابعی خوبی برای این کار هستند. این منابع هم شما را از وقایع روز مطلع می کنند و هم دایره ی لغاتتان را وسعت می بخشند. یکی دیگر از مزایای استفاده از این منابع این است که تلفظ لغات و زمینه ی استفاده از آنها برایتان راحت تر خواهد بود.

دفترچه لغتی برای لغات جدید داشته باشید

سررسید، دفترچه یادداشت و از این قبیل موارد می توانند به شما کمک کنند. از اینها برای یادداشت هر لغت جدیدی که با آن مواجه شدید استفاده کنید و آن لغت جدید را داخل این دفترچه ها یادداشت کنید. در ضمن تنها به معنی آن لغت و تلفظش توجه نکنید بلکه به دنبال مترادف ها و عباراتی بگردید که آن لغا در آنها به کار می روند تا زمینه ی استفاده از آن لعت را هم بلد باشید.

به انگلیسی حرف بزنید

تقویت مهارت های شنیداری و درک مطلب مفید هستند اما صحبت کردن به انگلیسی هم به همان اندازه مفید است. اگر توانستید دوستان انگلیسی زبان پیدا کنید که خیلی خوب است اما اگر نتوانستید با هر کسی که در حال آموختن انگلیسی است و یا انگلیسی بلد است به مکالمه بپردازید. همچنین می توانید در آینه با خودتان انگلیسی حرف بزنید و یا صدایتن را در حال مکالمه ی انگلیسی ضبط کنید. البته شاید از لهجه و اشتباهات خودتان خنده تان بگیرد و خجالت بکشید اما اینگونه نقاط ضعف خود پی می برید.

تمرین، تمرین و باز هم تمرین

با خودتان روراست باشید، نباید توقع داشته باشید که آسمان سوراخ شود و یک مشت عبارات آکادمیک به زبان انگلیسی وارد مغز شما شود و شما انگلیسی دان شوید. حتی اگر انگلیسی شما در حال حاضر خوب باشد نباید خودتان را گول بزنید و عوامل استرس زایی که در امتحان وجود دارند را دست کم بگیرید. باید تمرین کنید، مهم هم نیست که تا امتحان چقدر فرصت باقی است. هر روز یک لغت تازه یاد بگیرید و تا جایی که می توانید روی استفاده از آن کار کنید. از سوی دیگر وقت خود را بر روی یادگیری لغات ویژه ای که ممکن است اصلا از آنها استفاده نکنید هدر ندهید. در عوض، بر  مهارت های مکالمه ی انگلیسی که در امتحان به کارتان می آید تمرکز کنید.

کنجکاوی را مغتنم بشمارید

برای اینکه انگلیسی خود را به سرعت بهبود ببخشید، باید سؤالات زیاد بپرسید و آنها را پاسخ دهید. تنها نباید عبارات را بخوانید. از خودتان بپرسیذ که چرا این عبارات به این شیوه بیان یا نوشته شده اند، و آیا می توان از ساختارهای دیگر هم استفاده کرد و در ضمن به هر چیزی که در فروم های اینترنتی می خوانید اعتماد نکنید. البته ممکن است وسوسه شوید و از اولین پاسخی که در این فروم ها داده شده راضی شوید اما باید حس کنجکاوی تان را به کار انداخته و در وبسایت ها و فروم های دیگر به تحقیق بپردازید.

یادگیری خود را مفرح کنید

اگر یادگیری انگلیسی را باری بر روی دوش خود می دانید که زودتر باید از آن خلاص شوید عملکرد خوبی نخواهید داشت. برای همین باید انگیزه ی خود را حفظ کنید و از لذت یادگیری یک زبان جدید بهره مند شوید. راه هایی را برای افزودن سرگرمی و تفریح به فرایند یادگیری خود پیدا کنید. مثلا با دوستان خود بازی لغاتی را انجام دهید که مهارت های تفکر اتتقادی تان را هم افزایش می دهند.

مسلما یادگیری یک زبان جدید یک فرایند طولانی مدت است و نباید انتظار داشته باشید که زبان انگلیسی را از صفر شروع کنید و هفته ی بعد ی کمقاله ی سلیس به زبان انگلیسی بنویسید. اما اگر پایه ی علمی زبان انگلیسی خود را قوی کنید و پشتکار هم داشته باشید و به طور مداوم به یادگیری انگلیسی مشغول باشید حتما به نتایج خوبی دست خواهید یافت. مخصوصا در رابطه با آزمون هایی نظیر آیلتس باید بدانید که سؤالات واقعا چه شکلی هستند و قالب امتحان چگونه است. پس سعی کنید تمرکز خود را حفظ کرده و در بخش های معینی که در امتحان به کارتان می آیند پیشرفت کنید نه اینکه بخواهید یک شبه به استاد مسلم زبان انگلیسی تبدیل شوید.

پیشنهاد می کنیم این پست درباره ی تافل ibt را ببینید