با توجه به این واقعیت که ما هر روز بخش بیشتری از زندگی خود را در بسر اینترنت طی می کنیم ، انجام معاملات آنلاین و پرداخت های اینترنتی روز به روز گسترش می یابد. بسیاری از پلتفرم ها و سیستم های آنلاین برای پرداخت های آنلاین وجود دارد که میتوانید از آن ها استفاده کنید ؛ یکی از این سیستم ها ، وب مانی WebMoney  است. در این مطلب تمامی مواردی که لازم است درباره وب مانی WebMoney  بدانید توضیح داده شده است.

وب مانی WebMoney  چیست ؟

وب مانی WebMoney  یک هسته ی مرکزی پردازنده برای پرداخت های آنلاین است که از سال 1998 در مسکو فعالیت خود را آغاز کرده است. این سیستم به عنوان یک بانک آنلاین برای افرادی که می خواهند پرداخت های آنلاین را انجام دهند، کار می کند. مانند PayPal، این سیستم پرداخت نیز یک پردازنده پرداخت مطمئن است که کاربران برای اهداف مختلف از آن استفاده می کنند.

از طریق این سیستم ، میتوانید به صورت آنلاین پول خریدهای خود را پرداخت کنید ، به تسویه حساب قبوض خود بپردازید ، پولی را به فردی با حساب دیگر منتقل کنید ( بدون محدودیت محدوده جغرافیایی ) و به طور کلی هرکاری که مربوط به پرداخت های الکترونیکی باشد را میتوانید در بستر سیستم وب مانی WebMoney  انجام دهید.

در دنیای تجارت ، مردم و صاحبان کسب و کار باید بتوانند در زمان های مختلف بتوانند به انتقال وجه و معامله بپردازند .  از آنجایی که ما در عصر دیجیتال هستیم، تعداد زیادی از کسب و کارهای فعال وجود دارند که به صورت آنلاین کار می کنند. وب مانی WebMoney  نیز نقش مهمی در انجام معاملات تجاری برای افراد و شرکت ها دارد.

طبق گفته WebMoney، این سیستم بیش از 36 میلیون کاربر دارد و بیش از 100،000 پرداخت را پذیرفته است. این سیستم پرداخت یکی از بزرگترین پردازنده های پرداخت الکترونیکی در روسیه است. این پلتفرم تجاری توسط WM Transfer Ltd. مدیریت می شود. نرخ اخذ شده ی این سیستم از کاربر 0.8٪ از مبلغ معامله تا حداکثر هزینه 50 یورو است.

 

 

انتقال پول با وب مانی

 

 

کیف پول وب مانی WebMoney  و ارزهای پشتیبانی شده

برای کمک به کاربران برای انجام وظایف مختلف و ارائه نیازهای آنلاین خود، وب مانی WebMoney  کیف پول مشخص برای هر ارزی تعریف کرده است.

شما می توانید از 10 کیف پول مختلف پشتیبانی شده در وب مانی ، هر کدام را که خواستید روی حساب وب مانی خود ایجاد کنید. به عبارتی شما می توانید هر کیف پول دیگر را بر اساس نیازهای تجارت آنلاین خود ایجاد کنید ( مثلا یک کیف پول با ارز یورو برای تجارت های آنلاین خود در خارج از کشور و یک کیف پول برای جمع آوری درآمدهای دلاری با ارز دلار ) . سیستم در حال حاضر از انواع کیف پول با ارزهای مختلف پشتیبانی می کند که مالکیت هر کدام با دسترسی های مختلف قابل تنظیم است . در ادامه کیف پول های مختلف با نوع ارز قابل پشتیبانی لیست شده است :

 Z-Purse : Dollar (WMZ)

 E-Purse : Euro (WME)

 R-Purse : Russian Ruble (WMR)

 U-Purse : Ukrainian Hryvnia (WMU)

 B-Purse : Belarusian Ruble (WMB)

 G-Purse : Gold (WMG)

 X-Purse : Bitcoin (WMX)

 H-Purse : Bitcoin Cash (WMH)

 L-Purse : Litecoin (WML)

 V-Purse : Vietnamese Dong (WMV)

 

آیا وب مانی WebMoney  امنیت دارد ؟

این یک سوال بسیار مهم است که قبل از اشاره به هر پلت فرم معاملاتی رخ می دهد. شما به یک بنگاه اقتصادی اجازه می دهید که همیشه به حساب های شما دسترسی داشته باشد . به عبارتی حساب های مالی شما در نزد این بنگاه اقتصادی نگه داری می شود . این مسئله به این معنی است که حساب های شما همیشه در معرض خطر میتواند باشد.

وب مانی WebMoney  توسط یک سیستم واحد مانند سایر موسسات اقتصادی مدیریت نمی شود. در حقیقت، یک شرکت جداگانه برای هر کیف پول وجود دارد که “ضامن” نامیده می شود. شما می توانید آدرس های مربوط به این شرکت ها را در وب سایت رسمی وب مانی WebMoney  مشاهده کنید.

وب مانی WebMoney  سطوح مختلف امنیتی را برای محافظت از حساب ها و وجوه خود در پلت فرم فراهم می کند؛ اولین و مفید ترین آن از طریق ارسال یک پیام متنی یا اس ام اس است. این به این معنی است که تا زمانی که خط تلفن همراه شما تنها در دسترس خودتان باشد ، شما ایمن هستید.

برای مثال، اگر با هر وضعیت ناخواسته ای روبرو هستید، می توانید حساب خود را با سوالات تأییدی که فقط شما خودتان می دانید ، بازگردانی کنید ( restore ) . این لایه های امنیتی ، وب مانی WebMoney  را به گزینه ای امن برای پرداخت آنلاین تبدیل می کند.

نکته جالب در مورد پردازش معاملات در این سیستم مالی این است که تمام کارها توسط یک مرکز انجام نمی شود و بسته به نوع کیف پول، شرکت های جداگانه ای وجود دارند که مشغول فعالیت هستند و به عنوان ضمانت کننده فعالیت می کنند.آدرس های هر یک از این حامیان را می توانید در وب سایت رسمی خود ببینید.

با استفاده از خدمات این سیستم پرداخت ممکن است با برخی از انواع روش های تأیید اعتبار، از جمله تایید توسط پیام متنی رو به رو شوید؛ که به این معنا است که شما باید یک شماره تلفن همراه داشته باشید که در پنل کاربری خود ثبت شده باشد تا به حساب کاربری خود دسترسی کامل و درست داشته باشید.

در هر مرحله، اگر مشکلی در دسترسی به حساب کاربری خود دارید، می توانید با پاسخ دادن به سوالات امنیتی، دسترسی به حساب خود را بازیابی کنید.

 

 

 

خرید و فروش وب مانی

 

 

 

وب مانی WebMoney  چگونه کار می کند؟

معاملات در این سیستم با سرعت بالا، امن، ارزان، غیر قابل شناسایی و البته غیر قابل برگشت انجام می شود. برای استفاده از این سرویس، به حساب بانکی یا کارت اعتباری نیاز ندارید.

مهمترین ویژگی این سیستم، امنیت آن است. هنگام استفاده از نرم افزار وب مانی WebMoney  در ویندوز برای ایجاد یک حساب کاربری، به کاربر یک فایل حاوی کلید و رمز حساب ارائه می شود. کاربر به این رمز برای دسترسی به حساب نیاز دارد. همچنین، کاربر می تواند دسترسی به یک یا چند IP را در تنظیمات حساب کاربری خود محدود کند تا از دسترسی دیگران به حساب هایش جلوگیری کند.

برای استفاده از وب مانی ، کاربر ابتدا باید نرم افزار WebMoney Keeper را از وب سایت رسمی نصب کند یا از طریق وب سایت آنلاین وارد حساب کاربری خود شود. به هر حساب یک شناسه WebMoney یا WMID اختصاص داده شده می شود.

هر کاربر در این سیستم E-Passport یا WM-Passport دارد که طبق اطلاعات ارائه شده در زمان ایجاد حساب کاربری، انواع مختلفی از گواهینامه های الکترونیکی ارائه می شود. در صورتی که کاربر اطلاعات شخصی خود را وارد نکند، Alias ​​WM-Passport  صادر خواهد شد.

WM-Passport رسمی زمانی برای کاربر صادر خواهد شد که کاربر وارد اکانت خود شود و اطلاعات شخصی حساب خود را در سایت تکمیل کند .

 

چگونه پاسپورت وب مانی WebMoney  خود را ارتقا دهیم؟

اگرچه استفاده عادی از این سیستم مالی مستلزم تایید خاصی نیست، اما برای افزایش تعداد معاملات شما، باید اسناد خود را به این سیستم ارسال کنید تا هویت شما تأیید شود. سطح گذرنامه شما بر اساس سطح اطلاعاتی که به WebMoney ارائه می کنید تعیین می شود و هر سطح مزایای خاص خود را ارائه می دهد و هرچقدر سطح اطلاعات حساب کاربری شما کامل تر باشد مزایای پرداختی بیشتری برای شما از نظر میزان تراکنش روزانه و .. برای شما منظور خواهد شد.

  1. Alias ​​Passport – هنگامی که یک حساب کاربری ایجاد می کنید، گذرنامه شما نام مستعار است؛ این بدان معنی است که شما هیچ اطلاعاتی را که در نمایه شما لازم است ارائه نداده اید.
  2. پاسپورت رسمی – اگر اطلاعات خود را به نمایه خود ارسال کنید، پاسپورت شما به صورت رسمی تغییر خواهد کرد. البته، این نوع گذرنامه هنوز سطح پایین دارد، زیرا اطلاعات شما تأیید نشده است.
  3. پاسپورت شخصی – این بدان معنی است که شما نه تنها حساب خود را در وب سایت تأیید کردید بلکه با مراجعه به سفارت روسیه نیز آنها را به صورت شخصی تایید کرده اید.

ارتقا سطح گذرنامه برای کاربرانی که حجم کاری آنها بیش از مقدار مشخصی است، ضروری است. حداکثر معاملات روزانه، هفتگی و ماهانه برای انواع گذرنامه ها به شرح زیر است:

Passport type Daily Weekly Monthly
Alias 100 300 500
Formal 600 1500 3000
Personal 120000 300000 300000

وب مانی WebMoney  چه استفاده ای دارد ؟

با وب مانی میتوانید پول جا به جا کنید ( حتی به خارج از کشور ) و از سایت هایی که از این سیستم پرداخت پشتیبانی می کنند خرید کنید . هیچ محدودیتی در استفاده از وب مانی WebMoney  به عنوان روش پرداخت آنلاین و انتقال وجه وجود ندارد، اما به خاطر تعداد محدودی از فروشگاه هایی که وب مانی WebMoney  را به عنوان یکی از روش های پرداخت می پذیرند، این سیستم پرداخت کمتر از سایر روش های پرداخت مانند PayPal در سطح اینترنت درگاه دارد. با این حال، شما می توانید از هر وب سایت یا فروشگاهی که از وب مانی WebMoney  به عنوان روش پرداخت استفاده می کند ، خرید کنید و پرداخت انجام دهید ؛ که برخی از آنها به شرح زیر است:

Aliexpress.com – فروشگاه آنلاین علی اکسپرس راهی مستقیم برای خرید از فروشندگان چینی است؛ که محبوبیت زیادی را با ارائه تخفیف و فروش اقلامی که برای پیدا کردن آنها در فروشگاههای دیگر مشکل است ، به دست آورده است.

Tinydeal.com  یک وب سایت شبیه به Aliexpress است.

Resello – این سایت برای خدمات میزبانی و خدمات دامنه مشهور است.

Freelancer.com –  یک مرکز فوق العاده برای افرادی که به صورت پروژه ای و فریلنسری کار می کنند.

 

 

شارژ حساب وب مانی

 

 

 

UralAirLines – اگر شما قصد سفر و پرواز با استفاده از خطوط هوایی این شرکت را دارید، می توانید با وب مانی WebMoney  به راحتی هزینه آن را پرداخت کنید. این شرکت برای بسیاری از نقاط جهان پرواز دارد.

Iglobe.ru – از طریق این وب سایت میتوانید به خدمات مسافرتی و گردشگری در سراسر جهان دسترسی پیدا کنید.

 

در صورتی که داخل ایران هستید و میخواهید تجارت جهانی خود را به صورت آنلاین و فرامرزی انجام دهید یا یک فریلنسر هستید که میخواهید سفارش های بین المللی بگیرید یا قصد خرید آنلاین و اعتباری از سایت های خارجی و فروشگاه های آنلاین خارج از کشور را دارید یا میخواهیدمبلغی را به خارج از کشور منتقل کنید ( یا برعکس )  میتوانید از طریق وب مانی یا پلتفرم های مشابه و با استفاده از خدمات سایت پی آسان در این زمینه اقدام کنید : 

 

 

مطالب مرتبط  :