پرداخت هزینه ثبت نام اولیه، حق عضویت سالانه و آزمون‌های ACCA

ACCA انجمن حسابداران خبره و رسمی انگلستان است و هزینه آن شامل دو قسمت هزینه عضویت در انجمن و هزینه خود آزمون هاست. هزینه عضویت در ACCA برابر 79 پوند انگلیس است. آین آزمون به صورت کامپیوتری بوده کسب مدرک ACCA منوط به گذراندن 10 عدد از 14 آزمون کلی و دارا بودن سابقه کار 36 ماهه است که بعضی از آنها به شرط مدرک تحصیلی مشابه مشمول معافیت می شود.

آزمون ACCA

در اقصی نقاط جهان دوره های آموزشی متعددی در حوزه حسابداری، حسابرسی و امور مالی برگزار می شود که بسته به میزان قدمت حسابداری در کشور صادر کننده آن مدرک و همچنین نقشی که آن کشور در مجامع بین المللی ایفا می کند، ارزش و اعتبار یک دوره آموزشی و مدرک آن در سطح بین المللی تعیین می شود. در این راستا انجمن حسابداران خبره و رسمی انگلستان Association of Chartered Certified Accountants که به اختصار ACCA نامیده می شود، با قدمتی بیش از ۱۰۰ سال، دارا بودن ۹۱ دفتر رسمی در جهان، ۱۶۲ هزار عضو و بیش از ۴۲۸ هزار دانشجو از ۱۷۳ کشور، نقشی بسزا در آموزش افراد متخصص و نخبه در این حوزه را داراست و پس ارزیابی مهارت های متخصصین این حوزه، مدارک معتبری را صادر می نماید.

هزینه های آزمون های ACCA

 
  • همانند بسیاری از انجمن های بین المللی هزینه آزمون های ACCA شامل دو قسمت هزینه عضویت در انجمن و هزینه خود آزمون هاست. 
    هزینه عضویت هزینه ای است که فارغ از اینکه شما چه آزمون هایی را خواهید داد، می بایست برای عضویت در انجمن و استفاده از خدمات آن پرداخت کنید. هزینه عضویت در ACCA برابر ۷۹ پوند انگلیس می باشد. 

    آزمون های ACCA از سه بخش تشکیل شده است:

    • آزمون تئوری (Knowledge Exams) شامل آزمون های F1 تا F3.
    • آزمون مهارت (Skill Exams) شامل آزمون های F4 تا F9.
    • آزمون حرفه ای (Professional Exams) شامل آزمون های P1 الی P7.

    شما پس از پشت سر گذاشتن آزمون ها، در صورتی که به موارد زیر دست یافته باشید به عضویت ACCA درخواهید آمد:

    • قبولی در ۱۰ آزمون از آزمون های ۱۴ گانه
    • تجربه عملی ۳۶ ماهه در حوزه مرتبط
    • داشتن گواهی ماژول اخلاق حرفه ای

    هزینه هر یک از آزمون های بخش اول معادل ۷۱ پوند، بخش دوم ۹۰ پوند و بخش سوم ۱۰۴ پوند انگلیس می باشد.

    آزمون های بخش Knowledge و Skill در صورتی که مدرک معادل دانشگاهی ارائه شود می توانند شامل معافیت از امتحان شوند. با این حال حتی در صورت موافقت با معافیت توسط ACCA باید هزینه هر آزمون پرداخت شود. قابل ذکر است که هیچ یک از آزمون های بخش Professional شامل معافیت نمی شوند. مدارکی که جهت استفاده از این معافیت ها به ACCA ارائه میکنید به نام PER یا Practical Experience Report شناخته شده و برای متقاضیان ایران، مدرک کارشناسی حسابداری از دانشگاه های معتبر ، آزمون های بخش یک (آزمون های F1 الی F3) و آزمون F4 از آزمون های بخش دوم را مشمول معافیت می نماید.

    لیست تمامی هزینه های واریزی برای هر مرحله و آزمون برای امتحانات ACCA Qualification در صفحه Fees And Charges قابل مشاهده است.

ثبت درخواست
آموزش نحوه درخواست

مراحل درخواست

میتوانید در سریعترین زمان ممکن درخواست خود را در پورتال پی‌آسان ثبت نمایید.

آخرین خدمات پی‌آسان

آخرین خدمات پی‌آسان
شماره تماس ایران : ۸۸۷۰۰۲۱۵−۰۲۱
شماره تماس کانادا : ۱۶۴۷۹۳۷۸۸۱۰+

اگر نیاز به مشاوره دارید با شماره تماس های دفتر ایران و کانادا تماس بگیرید و یا فرم درخواست مشاوره را پر کنید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند.

درخواست مشاوره
درخواست مشاوره