مشاغل دانشجویی در حین تحصیل به شما کمک می‌کنند تا تجربه و ارتباطات خود را گسترش دهید ضمن اینکه می توانید از پس برخی مخارج زندگی دانشجویی برآیید.

با این مشاغل دانشجویی می توانید بیشترین درآمد را داشته باشید

پی آسان : به عنوان دانشجویی ساده و بی‌تجربه نباید انتظار داشته باشید که میز ریاست را به شما تقدیم کنند. در آغاز فعالیت‌های کاری نباید دلسرد بشوید و احساس کنید که شغل پاره‌وقت دانشجویی‌ خلاف آرزوها و مغایر با ایده‌آل‌های ذهنی‌تان است. به مشاغل دانشجویی به چشم کارهایی موقتی در ضمن تحصیل نگاه کنید و بدانید که هر چقدر فعال‌تر باشید در آینده موفق‌تر در جامعه ظاهر خواهید شد.

کسب آمادگی برای ورود به بازار کار باید قبل از اتمام تحصیل در شما ایجاد بشود تا بعد از فارغ‌التحصیلی سریع‌تر جذب مشاغل مورد نظرتان بشوید. در ادامه به تعدادی از مشاغل دانشجویی پرداخته‌ایم، با ما همراه باشید:

۱. مدیریت و نظارت بر شبکه‌های اجتماعی

بیشتر دانشجویان و جوانان شبانه‌روز را در صفحات مجازی می‌گذارند. شاید برای‌تان عجیب باشد اما آنچه به آن علاقه دارید، به سادگی می‌تواند برای‌تان درآمدزایی کند. شرکت‌ها و برندهای مختلف این روزها در پی گسترش ارتباطات خود با مخاطب هستند. یکی از بهترین‌ بسترها برای ارتباط با مخاطب امروزی همین شبکه‌های اجتماعیاست. با مدیریت شبکه‌های مختلفی نظیر اینستاگرام، توئیتر، فیس‌بوک و… می‌توانید ضمن بهره گرفتن از مهارتی که خوب آن را بلد هستید، درآمد نیز کسب کنید.

۲. بازاریابی تلفنی

بازاریابی تلفنی برای محصولات مختلف نیز می‌تواند گزینه خوب دیگری در میان مشاغل دانشجویی باشد. بازاریابی تلفنی به معنای تبلیغ و جذب مشتری برای فروش محصولات مختلف است. این شغل به طور نیمه‌وقت انجام می‌شود و برای‌تان درآمد و تجربه به همراه خواهد داشت. در بعضی موارد نیز وظیفه بازاریاب تلفنی فروش محصولات و گرفتن سفارش‌ها از طریق تلفن است. برای این کار باید شیوه معاشرت و ارتباطات با مشتری را به خوبی بدانید تا تماس‌های‌تان منجر به فروش بیشتر بشود.

۳. تدریس خصوصی

تدریش خصوصی یکی از بهترین مشاغل دانشجویی ممکن است. بنا به استعدادها و نقاط قوت خود در دروس مختلف می‌توانید برای تدریس به دانش‌آموزان مقاطع مختلف تدریس کنید. اگر رتبه کنکورتان خوب باشد نیز اعتبارتان نزد دانش آموزان بالاتر می‌رود. اگر بتوانید از روش‌های خوب و موثر کمک بگیرید کم‌کم شهرت‌تان افزایش پیدا می‌کند و در نتیجه منبع درآمد خوبی خواهید داشت. با خود فکر کنید و ببینید که کدام زمینه درسی ساده است و در آن دانش کافی دارید. تدریس زبان، ریاضی، زیست‌شناسی و… هر یک می‌تواند منبع درآمد خوبی برای شما به حساب بیاید.

۴. نگارش رزومه

خیلی از دانشجویان و فارغ‌التحصیلان نیاز به تدوین و تنظیم رزومه‌ای خوب دارند. اما نگارش رزومه اصولی دارد که باید با نگاه تخصصی آن را یاد بگیرید. به کمک بررسی منابع معتبر اصول نوشتن رزومه را یاد بگیرید و سعی کنید به صورت حضوری آنلاین مثلا از طریق شبکه‌های اجتماعی و یا وبسایت خودتان برای دیگران رزومه بنویسید و درآمد کسب کنید.

۵. مامور رساندن سفارش‌ها

هر شهر و منطقه‌ای رستوران‌ها، ادارت پست و … دارد. این مراکز خدماتی نیاز به نیروهایی دارند که سفارش‌های غذا، بسته‌های پستی و … را به دست مردم بسپارند. شما می‌توانید نقش آن مامور را داشته باشید و بدون نیاز به تخصصی مهم کمی درآمد داشته باشید. اگر وسیه نقلیه داشته باشید این کار برای‌تان ساده‌تر خواهد شد. پیک موتوری نیز از زیرمجموعه‌های این گزینه است.

۶. واردکننده داده

بسیاری از مراکز تحقیقاتی و شرکت‌ها برای وارد کردن داده‌های پرتعداد خود از کسانی استفاده می‌کنند که به دنبال مشاغل پاره‌وقت هستند. وارد کردن داده‌ها به سیستم رایانه‌ای نیازمند دانش ساده و عمومی است و چون انعطاف‌پذیری زمانی دارد، برای‌تان دردسری نخواهد داشت. کمی  ابراز دقت و حوصله به شما یاری می‌دهد تا در وارد کردن داده‌ها سرعت خوبی پیدا کنید و پروژه‌های بیشتری را اجرا کنید و درآمدتان را افزایش بدهید.

۷. باریستا

گزینه دیگری که به علت پاره‌وقت بودن و زمان قابل تنظیم در دسته مشاغل دانشجویی پرطرفدار قرار می‌گیرد، کار در کافه‌ها و کافی‌شاپ‌ها است. شما می‌تونید به عنوان باریستا یا قهوه‌چی مشغول به فعالیت بشوید و در تهیه قهوه و نوشیدنی به کافه کمک کنید. البته تهیه نوشیدنی‌های باکیفیت هم تخصص خاص خود را می‌طلبد. به ویژه مواردی مانند قهوه اسپرسو و… . اگر فردی اجتماعی هستید و از میان جمع بودن لذت می‌برید حتما به این گزینه فکر کنید.

۸. پیش‌خدمت رستوران

پیش‌خدمتی برای رستوران‌ها از دیرباز در دسته مشاغل دانشجویی پرطرف‌دار بوده است. علت این نیست که این شغل حقوق بالایی دارد یا خیلی خیلی جالب است. علت این است که تخصص خاصی لازم ندارد، زمان‌های منعطفی به شما ارائه می‌دهد. یادتان باشد که تمام مشاغل دانشجویی عنوان شده موقتی هستند و شما با اتمام تحصیل‌تان می‌توانید به شغل مورد علاقه خود بپردازید. با نگاهی مثبت و رویکردی واقع‌بینانه وارد مشاغل دانشجویی بشوید تا زمان سخت نگذرد. ضمن اینکه آشنایی با افراد مختلف در طول کار، مهارت‌های اجتماعی‌تان را تقویت می‌کند.

۹. نگهداری از کودکان

نگهداری از کودکان نیز ایده بدی نیست. اگر رابطه شما با کودکان خوب است.  تجربه لازم برای مواظبت از آنها را دارید می‌توانید به شکل پاره‌وقت به نگهداری از کودکان بپردازید و با کسب درآمد برخی از مخارج‌ را راحت‌تر مدیریت کنید. اگر کودکان را دوست دارید و از همراهی با آنها لذت می‌برید، این شغل برای‌تان بسیار لذت‌بخش‌تر خواهد بود.

۱۰. کار در باشگاه ورزشی

اگر اندام خوب و ورزشی دارید و دوره‌های آموزشی در این زمینه را طی کرده‌اید، از مهارت و توانایی خود نهایت استفاده را ببرید و با مراجعه به باشگاه‌های ورزشی به عنوان مربی فعالیت کنید. این کار ضمن کسب درآمد برای خودتان نیز بسیار سودمند خواهد بود و باعث می‌شود سلامت جسمانی‌تان را بهتر حفظ کنید.

۱۱. رانندگی

داشتن ماشین و دانستن رانندگی نیز به شما امکان کار کردن در آژانس‌ها و بهتر از آن سرویس‌های تازه‌ای را می‌دهد که اخیرا از طریق اپلیکیشن‌های مختلف به مشتریان خدمات می‌دهند. کافی است با ارائه مدارکی به عضویت سامانه‌های حمل و نقلی درآیید. سپس با وجود اپلیکیشن‌های رایانه‌ای، مسافران را سوار کرده و به مقصدشان برسانید. درآمد این کار نسبتا خوب است و اگر مسیرهای پرتردد را برای خود انتخاب کنید و حواس‌تان به مدیریت صحیح بنزین و… نیز باشد، درآمد خوبی کسب خواهید کرد.

پیشنهاد می کنیم این پست درباره ی بهترین دانشگاه های کسب و کار دنیا ببینید.