خانه » خرید و فروش تتر

تتر (USDT) چیست؟

مهم‌ترین استیبل کوین بازار

تتر یا Tether یکی از انواع ارزهای دیجیتالی است که با نماد USDT در بازار رمزارزها مبادله می‌شود. تتر رمز ارزی است که از نظر مقدار ثابت است و قیمت نوسانی ندارد؛ به همین خاطر به آن استیبل کوین (Stable Coin) یا ارز باثبات گفته می‌شود. استیبل کوین‌ها معمولاً از پشتوانه یا دارایی حقیقی برخوردار هستند، مثل تتر که از پشتوانه دلار آمریکا بهره می‌برد. (اتصال تتر به دلار، از طریق نگهداری مقدار دلاری برابر با تعداد تتر در گردش، حاصل می شود.) بنابراین می‌توان اینطور گفت که خرید تتر، معادل خرید دلار است چرا که ارزش یک تتر تقریباً برابر با یک دلار است.

تتر ابتدا در سال 2014 به عنوان Real Coin، توکن لایه دوم که با استفاده از پلتفرم اُمنی (Omni) بر روی بلاک چین ساخته شده بود، راه اندازی شد، بعداً به USTether تغییر نام داد و در نهایت، به USDT. علاوه بر بیت کوین، USDT بعداً به روز شد تا بر روی بلاک‌چین‌های اتریوم، EOS، ترون، الگوراند و OMG هم کار کند.

به زبان ساده، تتر (USDT) همچون ارزهای نسبتاً ثابتی مثل، دلار و یورو در بین ارزهای رایج، نقش ارز دیجیتال با قیمت ثابت بین رمز ارزها را بازی می‌کند. شما می‌توانید با استفاده از تتر پول‌های رایج را به یک رمزارز با قیمت ثابت تبدیل کنید و بدون دغدغهٔ نوسانات ناگهانی، در پلتفرم بلاکچین کنید.

 

خرید و فروش تتر
خرید تتر
فروش تتر
کیف پول تتر

خرید تتر

تتر (USDT) تقریباً در همه صرافی‌های قانونی موجود است. اما با توجه به اینکه با ریال و در ایران نمی‌توانید از صرافی‌های خارجی (مثل بایننس) تتر خرید و فروش کنید؛‌ بهترین راه استفاده از صرافی‌های معتبر داخلی مثل پی‌آسان است.

پس از ثبت‌نام و احراز هویت (این مراحل در همه صرافی‌ها اجباری است.)  در پنل‌ کاربری می‌توانید در لحظه و به مقدار دلخواه تتر خرید و فروش کنید.

خرید تتر
خرید تتر

فروش تتر

برای فروش تتر نیز تقریباً باید همانند فرایند خرید آن اقدام نمایید. یعنی تنها راه شما استفاده از صرافی‌های ارز دیجیتال ایرانی است. در صورتی که از قبل در پی‌آسان حساب کاربری احراز هویت شده داشته باشید، فقط کافی‌ست تا سفارش فروش تتر خود را ثبت کنید تا در لحظه معادل آن را دریافت کنید.

اگر هم در پی‌آسان حساب کاربری ندارید، پس از ثبت‌نام و احراز هویت می‌توانید به سادگی سفارش فروش تتر خود را در پنل کاربری ثبت کنید.

فروش تتر
فروش تتر

قیمت تتر

همانطور که گفته شد، تتر (Tether) یک رمزارز پایه ثابت با پشتوانه یک دلار آمریکا است. نماد انحصاری آن USDT و در ابتدا Realcoin نامیده می‌شد، با این حال، این علامت تجاری در سال 2014 تغییر نام یافت و در سال 2015 فعالیت خود را با نام تتر آغاز کرد.

امنیت و پایداری شبکه تتر

تتر (یا USDT) بلاک‌چین اختصاصی خود را ندارد و به عنوان توکن لایه دوم در بلاک‌چین‌های ارز دیجیتال دیگر مانند بیت کوین، اتریوم، دوج کوین و ترون عمل می کند و توسط الگوریتم‌های هش آن‌ها تأمین امنیت می‌شود.

مشاوره خرید تتر
امنیت تتر

سولات متداول

تتر Tether یک ارز پایدار (Stable Coin) است که بر پایه ارز فیات می باشد.

شما می‌توانید با ثبت‌نام در یک صرافی امن و معتبر، مثل پی‌آسان، به راحتی خرید و فروش تتر را انجام دهید.

خرید و فروش تتر در پی‌آسان، پس از ثبت‌نام و احراز هویت نهایتاً 1 الی 3 ساعت کاری زمان می‌برد.

پس از خرید تتر، باید آن‌را در یک کیف پول ارز دیجیتال نگه‌داری کنید. انواع کیف‌پول‌های فیزیکی و دیجیتال نیز وجود دارند.

شما می‌توانید تقریباً تمام رمزارزها را با تتر مبادله کنید و از این نظر محدودیتی وجود ندارد.

درخواست مشاوره

خدمات مرتبط

خرید و فروش بیت‌کوین
نقد کردن درآمدهای ارزی
پرداخت‌های دانشجویی