نروژ، تنها مقصد تحصیل رایگان ایرانیان در شمال اروپا، یکی از پر مراجعه ترین سفارتخانه های پایتخت برای صدور روادید دانشجویی در سال های اخیر بوده است.

مراحل اخد ویزای گردشگری نروژ

پی آسان : نروژ ، پادشاهی ثروتمند سرزمین های سرد شمالی قاره سبز، هیچ گاه در فهرست مقصدهای گردشگری ایرانیان قرار نداشته است. اما طبیعت فوق العاده نروژ در سرزمین های سرد اسکاندیناوی که بهار و تابستان رویایی و هیجان انگیز را در اختیار اروپا گردها قرار می دهد، این سرزمین ۴ میلیونی ثروتمند را میتواند به مقصد توریستی جذاب و کمتر شناخته شده برای جهانگردان تبدیل کند.

اگر چه نروژ، یکی از گران ترین کشورهای دنیا برای گردشگران محسوب می شود، اما این کشور به دلیل سیستم آموزش قوی و فرصت های اموزشی کاملا رایگان برای شهروندان خارج از اتحادیه اروپا، همچنان تنها مقصد تحصیلی تمام رایگان برای دانشجویان ایرانی مشتاق به تحصیل در قاره سبز به شمار می رود. شما میتوانید کلیه مقاطع کارشناسی-کارشناسی ارشد-دکترا و پسا دکترا را در این کشور مجانی به زبان انگلیسی گذرانده و برای مقطع دکترا به بعد نیز بورس تحصیلی دریافت کنید.

به هر حال، شاید یک بار سفر به نروژ، برای آشنایی با ظرفیت های گردشگری و تحصیلی ان خالی از لطف نباشد. گزارش امروز، شما را با راهنمای دریافت روادید گردشگری نروژو فرصت های گردشگری مجازی آن آشنا می کند.

اگر  قصد سفر به نروژ را در آینده نزدیک دارید و اطلاعاتی درباره این کشور ندارید یا حتی برای چندمین بار قصد سفر به نروژ را دارید و این گفتار را به صورت تصادفی مطالعه میکنید، توصیه میکنیم به راهنمای ۵ گانه همیشگی ویزا در سفر به اروپا توجه کنید.

توصیه اول: هشتگ گردی در نروژ

توصیه اول به نروژ گردها و علاقمندان سفر به نروژ، چه برای نخستین بار چه برای دهمین بار! این است که از ظرفیت های هشتگ گردی برای آشنایی بهتر با مقصدهای توریستی و تجاری و تفریحی و هیجان انگیز شهرهای این کشور استفاده کنید. دنیای گردشگری مجازی، امروزه با شبکه های اجتماعی پیوند خورده است. مهم نیست، عضو شبکه های اجتماعی هستید یا نیستید! مهم نیست اهل لایک و فالو و کامنت و دایرکت هستید یا نه!

نروژ

(هشتگ گردی در نروژ با هشتگ NORWAY)

کافی است به عنوان مثال به اینستاگرام رفته و از هشتگ های نروژ گردی استفاده کنید. مثل NORWAYOSLO.OSLOVISIT. روی این هشتگ ها، میلیون ها عکس کاربران نروژ گرد تگ شده است و شما را با لنز دوربین گردشگرن خارجی، با مقصدهای گردشگری و تفریحی و تاریخی شناخته شده و حتی کمتر شناخته شده در شهرهای مختلف این کشور آشنا می کند. میتوانید با کاربر ارسال کننده عکس تعامل  کرده و اطلاعات بیشتر بگیرید!

نروژ

این ترفند را در سفر  به هر نقطه ای از کره زمین، میخواهد موزه بدون سقف اروپا (فلورانس) باشد یا شهر عشاق (پاریس) یا حتی پایتخت موسیقی قاره سبز (وین) استفاده کنید که تجربه های شگفت انگیزی برای گردشگران به ارمغان می آورد. گشتی در اسلو را در صفحه رسمی گردشگری آن دنبال کنید.

نروژ

توصیه دوم: نروژ گردی با تریپ ادوایزری ها

سفر به اسلو

بیش از ۵۵۰ میلیون توصیه برای سفر به نقاط مختلف کره زمین توسط بیش از ۱۷۰ میلیون کاربر گردشگر در بزرگ ترین شبکه اجتماعی تخصصی گردشگران جهان (TRIPADVISOR) ارائه شده است که ۸۸۰ هزار مورد ان به معرفی نروژ و ظرفیت های گردشگری این کشور اختصاص دارد. به این آدرس مراجعه کرده و در جریان توصیه های این سایت برای استفاده از رستوران ها، مکان های گردشگری، اقامتگاه های لوکس و معمولی و هر چه برای سفر به نروژ نیاز دارید، قرار بگیرید. البته رایگان و به زبان انگلیسی!

توصیه سوم: نروژ گردی با اینترنیشن و کوچ سرفینگ

 اگر قصد دارید در سفر به نروژ، با EXPAT  ها و همچنین دیگر گردشگران خارجی در این کشور آشنا شده و در جمع های دوستانه و رویدادهای فرهنگی و هنری و ورزشی رایگان در کپنهاگ و بسیاری از شهرهای این کشور شرکت کنید، رویداد گردی با Internations.org را فراموش نکنید! حتما تجربه های جذابی در انتظار شما خواهد بود.

اگر قصد سفر  شما به نروژ، اقامت یک شبه یا چند روزه هست، هزاران میزبان مهمان نواز (FREE HOSTS) در نروژ، منتظر شما هستند تا این فرصت اقامت رایگان را در صورت علاقه خود، برای شما فراهم کنند. از خدمات رایگان سایتکوچ سرفینگ استفاده کنید.

توصیه چهارم: از Hotels تا Booking

تریپ ادوایزر

برای سفر به نروژ، و همچنین برای زمانی که سفارت از شما درخواست میکنند تا ووچر هتل ارائه کنید، میتوانید از سایت های رزرواسیون معتبر آنلاین مثل بوکینگ و هتلز و اکسپدیا استفاده کنید و ووچر رایگان (FREE CANCELATION RESERVATION) دریافت نمایید. اگر کارت اعتباری مجازی بین المللی دارید، میتوانید خرید بکنید و بعضا این سایت ها، خدمات پر تخفیفی را در اختیار مخاطبان قرار می دهند. اگر قصد استفاده از خدمات این سایت ها را دارید و با سوالی روبرو شدید، از کارشناسان سفارت نروژ، در تهران استعلام کنید.

توصیه پنجم: از رایان ایر یا ایر بی ان بی

اسلو گردی

مسافران نروژ، در چند سال اخیر، از ۲ سایت زیاد استفاده میکنند. یکی سایت شرکت هواپیمایی ریان ایر که خدمات ارزان حمل و نقل هوایی را داخل اروپا از شهرهای مختلف آلمان در اختیار گردشگران قرار می دهد و قیمت ها شگفت انگیز است!

دیگری  سایت AIRBNB  که هزاران فرصت اقامتی ارزان تا لوکس را در شهرهای مختلف این کشور در اختیار گردشگران نروژ گرد گذاشته تا زندگی در خانه های اجاره ای شهروندان آلمان را تجربه کنند. برای استفاده از خدمات این دو سایت نیز اگر سوالی داشتید، پرسش خود را کامنت کنید تا بررسی کنیم.

سفارت نروژ کجاست؟

سفارت نروژ در تهران،  در خیابان فرمانیه (شهید لواسانی) دیباجی شمالی- خیابان یاسمن شماره ۷۲ قرار دارد.

  • تلفن سفارت نروژ: ۲۲۲۹۱۳۳۳
  • فکس: ۲۲۲۹۲۷۷۶
  • ای میل سفارت نروژ در تهران: [email protected]
  • وب سایت سفارت نروژ در تهران: به این نشانی مراجعه فرمایید.

چگونه از سفارت نروژ وقت بگیریم؟

برای انجام مصاحبه و اقدام برای دریافت روادید گردشگری و تجاری و تحصیلی، می بایست به سفارت مراجعه کرده یا به صورت تلفنی وقت بگیرید. البته امکان دریافت وقت اینترنتی از طریق این درگاه نیز وجود دارد. دریافت وقت اینترنتی از سفارت نروژ در تهران همچون سفارت سوئد در تهران، نیازمند ساخت پروفایل و ایجاد AACOUNT با کد کاربری و رمز عبور است.

(ابتدا وارد این صفحه بشوید و روی بخش LOGIN کلیک کنید)

(سپس وارد این فرم شده و بخش NEW USER را کلیک کنید)

(سپس  فرم زیر را پر میکنید)

به همین خاطر وقتی به درگاه بالا رجوع کردید، قسمت CREATE A USER ACCOUNT را کلیک نید و فرم را پر کنید. اگر کارت اعتباری ارزی ندارید از دوست یا أشنا یا شرکت های پرداخت مجازی رسمی داخل کشور کمک بگیرید. زمان های مشخص شده سفارت را انتخاب کرده و مدارک را طبق اعلام، آپلود کنید.

چه مدارکی برای اخذ روادید گردشگری نروژ، نیاز داریم؟

  • تکمیل فرم درخواست روادید شنگن
  • اصل گذرنامه با ۶ ماه اعتبار و حداقل ۲ صفحه خالی
  • رونوشت روادید قبلی در صورت وجود
  • ترجمه رسمی شناسنامه از کلیه صفحات و اصل آن
  • عکس طبق مشخصات اعلامی سفارت نروژ، در تهران
  • بیمه مسافرتی به مبلغ ۳۰ هزار یورو
  • بلیط رفت و برگشت
  • گردش حساب بانکی ۳ ماه اخیر و موجودی روز به کرون نروژ یا یورو
  • تاییدیه رزرواسیون در مدت اقامت در نروژ (RESERVATION CONFIRMATION)
  • اسناد مثبته بانکی (گواهی گردش حساب ۳ ماه اخیر و موجودی روز به یورو)
  • کارگران (کارمندان) گواهی مرخصی، سابقه بیمه تامین اجتماعی و فیش حقوق ارائه کنند.
  • کارفرمایان(هیات مدیره و مدیران شرکت ها و صنوف) اساسنامه و شرکت نامه ارائه کنند.
  • صاحبان مشاغل آزاد، کارت و سند فعالیت از صنف و سابقه بیمه ارائه کنند.
  • دانشجویان و دانش آموزان، گواهی اشتغال به تحصیل ارائه کنند.
  • پزشکان، پروامه مطلب و پروانه دائم پزشکی و کارت نظام پزشکی ترجمه کنند.
  • وکلا، پروانه وکالت ترجمه کنند
  • بازنشستگان، ارائه حکم بازنشستگی و آخرین فیش حقوقی الزامی است.
  • سند ملکی برای اثبات بازگشت به کشور پس از اتمام زمان روادید گردشگری نروژ (در صورت وجود)

سوالات متداول

  • آیا با دریافت رواید شنگن از سفارت نروژ، در تهران میتوان کاملا در کشوری غیر از نروژ اقامت کرد؟

بله. در طول زمان روادید شنگن، میتوان بین مرزهای شنگن تردد کنید.

  • آیا برای انجام امور کنسولی میتوان از طریق وکالت اقدام کرد؟

خیر. برای انجام مصاحبه و انگشت نگاری و عکسبرداری هر فرد متقاضی دریافت روادید شنگن بایستی حضوری به کارگزاری رسمی سفارت نروژ، مراجعه کنید.

  • عکسی که برای سفارت نروژ باید ارائه کنیم چه مشخصاتی دارد؟

استانداردهای عکس مورد نیاز باید در شش ماه گذشته گرفته شده باشد چون در صورت صدور روادید، این عکس روی برچسب روادید شما درج می شود. عکس باید ۳ در ۴ باشد.  صورتتان به همراه بالای شانه هایتان در عکس مشخص شده باشد (صورت باید ۷۰ تا ۸۰% عکس را پوشانده باشد) واضح و بدون هرگونه تار شدگی باشد. کیفیت بالا داشته باشد و هیچگونه لک یا کثیفی روی آن نباشد. شما باید کاملا به دوربین نگاه کنید. پوست صورت تان باید طبیعی باشد. روشنایی و کنتراست عکس طبیعی باشد. روی کاغذ عکس با کیفیت و با رزولوشن بالا چاپ شده باشد.

  • مدت زمان بررسی مدارک جهت دریاف روادید گردشگری نروژ چقدر است؟

مدت زمان رسمی بررسی مدارک شما از زمان تحویل، ۲۰ روز است و ممکن است به دلایلی این زمان افزایش یابد.

  • آیا امکان دریافت گذرنامه در زمان بررسی مدارک (PROCESSING TIME) وجود دارد؟

خیر.

  • حداقل چه مدت قبل از سفر می بایست نسبت به اخذ روادید نروژ اقدام کرد؟

اقدام شما باید در فاصله ۹۰ روز به سفر برنامه ریزی شده صورت بگیرد.

  • انواع دریافت روادید کوتاه مدت نروژ چیست؟

برای کسب اطلاعات بیشتر به این لینک مراجعه کنید.

  • چگونه شانس دریافت روادید گردشگری نروژ را افزایش دهیم؟

مدارک مورد نیاز با ترجمه رسمی در زمان مقرر به سفارت ارائه کنید و برای بازگشت به وطن، دلایل مستند و مستدل قانع کننده که سفارت را به بازگشت شما به ایران پس از اتمام زمان روادید توجیه کند ضمیمه مدارک کنید. این اسناد میتواند سند ملکی یا زمین یا برگه های سپرده بانکی و سهام (صادره از سازمان بورس تهران) و امثالهم باشد.

  • آیا با روادید گردشگری نروژ، امکان تحصیل و کار در این کشور فراهم می شود؟

خیر. برای دریافت روادید تحصیلی و تجاری نروژ، می بایست از تهران اقدام کرده و فرآیند مربوطه را به صورت مجزا با روادید گردشگری طی کنید. کارشناسان ما شما را در این زمینه یاری می کنند.

  • چگونه با فرصت های تحصیلی نروژ آشنا شوم؟

برای اگاهی از کلیات تحصیل در هلند و آشنایی با دانشگاهها و مراکز اموزشی این کشور به این درگاه رجوع کنید. با این حال، برای کسب اطلاعات درباره فرصت های تحصیلی و بورس رشته های مختلف، با کارشناسان ما تماس بگیرید. دانشگاه استاوانگر و NTNU مقصد تحصیلی شماره یک دانشجویان مهندسی ایران در نروژ به خصوص در رشته های مدیریت، پتروشیمی، نفت و گاز است.