گوگل ادوردز … اگر شما مثل اکثر صاحبان کسب و کار باشید ، ایده ی راه اندازی تبلیغ در گوگل هم دور از دسترس و هم وحشتناک است . بعد از همه ی این ها ، اگر شما به درستی این کار را انجام دهید ، ادوردز می تواند کسب و کار شما را دگرگون کند . اما ، اگر آن را غلط انجام دهید ، ممکن است شما هزاران دلار خرج کنید و به ازای این هزینه مطلقاً هیچ چیزی دریافت نکنید .

 

 

گوگل ادوردز

 

 

اما وعده ها و یا مشکلاتی که در رابطه با استفاده از گوگل ادوردز می آیند ، این که این پلت فرم بازاریابی چیست و چگونه کار می کند را واقعاً توصیف نمی کنند . در این مطلب ، نمی خواهیم راجع به این حرف بزنیم که شما چه قدر پول می توانید با استفاده از گوگل ادوردز به دست بیاورید یا از دست بدهید . در عوض ، ما قصد داریم که به پایه ها برگردیم و شرح دهیم که این پلت فرم چیست ، چگونه می تواند به شما سود برساند و شما چگونه می توانید کار با آن را آغاز کنید .

 

 

گوگل ادوردز چیست ؟

 

گوگل ادوردز یک پلت فرم تبلیغاتی پرداخت به ازای هر کلیک ( PPC ) است . برخلاف سایر پلت فرم های پرداخت به ازای هر کلیک مثل فیسبوک ، ادوردز در واقع به تبلیغ کننده ها دو راه برای دست یابی به مردم پیشنهاد می دهد :

1 ) از طریق شبکه ی جست و جوی گوگل

2 ) از طریق شبکه ی نمایش گوگل

 

 

گوگل ادوردز  Google Adwords چیست

 

 

در حالی که این دو رویکرد کاملاً متفاوت از یکدیگرند ، هر دوی آن ها از یک سیستم مزایده ای پرداخت به ازای هر کلیک استفاده می کنند ، که در آن تبلیغ کننده ها در مزایده شرکت می کنند تا تبلیغاتشان به مخاطبان مرتبط نشان داده شود .

 

شبکه ی جست و جوی گوگل به شما اجازه می دهد که تبلیغاتتان را به کاربرانی که فعالانه کلمات و عبارات کلیدی ای را که شما انتخاب کرده اید جست و جو می کنند ، نشان دهید . اگر شما یک کسب و کار مرتبط با landscape دارید ، در مزایده شرکت کنید تا تبلیغی داشته باشید که هرگاه کاربری تایپ کند « Landscaper in Tallahassee » ، شما نمایش داده شوید .

 

همان طور که احتمالا می توانید تصور کنید ، این تبلیغات متنی یک فرصت عالی برای جذب کاربرانی است که در مراحل و مجرای تحقیق و خرید فروش دیجیتال قرار دارند . تبلیغات متنی  با یک برچسب « Ad » کوچک در کنار آدرس سایتشان مشخص شده اند .

 

 

 

گوگل ادوردز  Google Adwords

 

 

 

شبکه ی نمایش گوگل به طرزی متفاوت کار می کند . به جای نشان دادن تبلیغات به کاربرانی که فعالانه برای یک محصول یا خدمت آنلاین جست و جو می کنند ، « نمایش تبلیغات » و « بنرهای تبلیغاتی » را در وبسایت هایی که شما فکر می کنید می توانند هدف شما باشند ، جای می دهد .

 

از آن جا که کاربران به صورت فعالانه آن چه را شما می خواهید بفروشید ، جست و جو نمی کنند ، معمولا کمتر احتمال دارد که مردم روی بنرهای تبلیغاتی شما کلیک کنند . به گفته ی این افراد ، گاهی اوقات مردم نمی دانند چه می خواهند ، تا موقعی که آن را ببینند ، پس نمایش تبلیغات می تواند به شما کمک کند در برابر مشتریان بالقوه ای که ممکن است هیچ گاه شرکت شما را خودشان پیدا نکنند ، قرار بگیرید .

 

نمایش تبلیغات همچنین به خوبی برای کمپین های بازجذب مشتری کار می کند ، که در آن شما تبلیغات را به افرادی که اخیراً از سایت شما بازدید کرده اند نشان می دهید ، به این امید که دوباره آن ها را بازگردانید . این عمل بازخوانی ( retargeting ) نام دارد .

 

آیا باید گوگل ادوردز را امتحان کنم ؟

این روزها ، هزاران پلت فرم تبلیغات پرداخت به ازای هر کلیک برای انتخاب وجود دارد . شما پلت فرم تبلیغات فیسبوک و اینستاگرام را دارید ، تبلیغات توئیتر ، پینترست و Promoted Pins و این لیست همین طور ادامه پیدا می کند و ادامه پیدا می کند . در واقع ، گوگل ادوردز حتی تنها پلت فرم تبلیغات موتورهای جست و جو نیست ، بینگ ادز ( Bing Ads ) و یاهو سرچ ادز ( Yahoo Search Ads ) هم گزینه هایی هستند .

با این حال ، علی رغم همه ی این رقابت ها ، گوگل ادوردز همچنان یکی از بهترین راه ها برای رسیدن به مخاطبان هدف است .

تبلیغات فیسبوک و دیگر پلت فرم های پرداخت به ازای هر کلیک قطعا می توانند کار کنند و به طرز فوق العاده خوبی هم کار کنند . به این ترتیب ، توانایی دستیابی به مشتریانی که برای محصولات جست و جو می کنند ، نام های تجاری و محتواهایی مثل نام تجاری و محتوای شما ( که گزینه ای نیست که در اکثر پلت فرم های پرداخت به ازای هر کلیک رسانه های اجتماعی وجود داشته باشد ) ، یک فرصت استثنایی ( و سودآور ) است که نباید کم اهمیت پنداشته شود . این توانایی می تواند برای شما فرصت ردیابی فروش های آسان را پیش از این که رقبایتان این کار را بکنند ، فراهم کند .

 

آیا گوگل ادوردز گران نیست ؟

بله ، گوگل ادوردز می تواند کمی گران باشد ، مخصوصا اگر در حرفه ی شما رقابت بالا باشد . به این ترتیب ، یک کمپین که خوب طراحی شده و بهینه سازی شده است ، ارزش سرمایه گذاری را دارد .

نکته ی کلیدی در این جا این است که همزمان یک « کمپین به خوبی طراحی شده و بهینه سازی شده ی گوگل ادوردز  داشته باشیم . اگر کمپین های ادوردز شما به خوبی هدف گذاری شده باشند ، به درستی بهینه سازی شده باشند و یک قیمت مناسب هزینه به ازای هر کلیک ( CPC ) داشته باشند ، شما قادر خواهید بود که تبلیغات متمرکز را از یک طریق مناسب به مخاطب هدفتان نشان دهید ، و شما نزدیک به تضمین یک نرخ بازگشت ( ROI ) مثبت خواهید بود .

 

 

 

گوگل ادوردز  Google Adwords

 

 

 

با این وجود ، اگر کمپین ها به خوبی بهینه سازی یا هدف گذاری نشده باشند ، شما باید هزینه های زیادی را که صرف تبلیغات کلیکی می کنید و هرگز موجب تبدیل نمی شوند ، متوقف کنید . این جا همان نقطه ای است که اکثر کسب و کارها راه را اشتباه می روند ، آن ها زمان صرف ساختن کمپین هایی که به طور خاص هدف گذاری شده اند و افراد مناسب را جذب می کنند ، نمی کنند .

 

آن چه شما در واقع خرج می کنید به عوامل زیادی در سیستم مزایده بستگی خواهد داشت ، شامل :

  • کلمات کلیدی خاصی که انتخاب می کنید .
  • چه میزان رقابت در شبکه دارید ( زمان های اوج سال می توانند موجب افزایش زیاد در هزینه ها شوند )
  • آن چه شما در مزایده پیشنهاد می دهید

به این ترتیب ، در حالی که شما برای هر کلیک در تبلیغات گوگل ادوردز پول پرداخت می کنید ، اگر به ازای هر دلاری که در گوگل ادوردز خرج می کنید بین پنج تا ده دلار به دست می آورید ، این یک سرمایه گذاری واقعا خوب است .

 

اگر داخل ایران هستید و قصد استفاده از خدمات و تبلیغات آنلاین گوگل ادوردز Google Adwords را دارید ، میتوانید از خدمات سایت پی آسان در این زمینه استفاده کنید : 

 

 

مطالب مرتبط :