آزمون های تعیین سطح زبان انگلیسی از مهم ترین اقدام ها برای مهاجرت به کشورهایی همچون استرالیا به شمار می‌روند. با پی‌آسان همراه باشید تا درباره منابع آزمون‌های تعیین سطح زبان انگلیسی و بهترین نوع آزمون برای مهاجرت به استرالیا بیشتر بدانیم.

اگر قصد مهاجرت به یک کشور خارجی همچون استرالیا را دارید، حتما باید برای یک آزمون تعیین سطح زبان انگلیسی همچون آیتلس و PTE‌ اقدام کنید. اما کدام آزمون برای شما مناسب‌تر است و کدام آزمون توسط دولت کشور استرالیا مورد تایید است؟ در این مقاله توضیحات کاملی راجب آزمون‌های زبان انگلیسی خواهیم خواند.

 

کدام آزمون زبان برای درخواست ویزای شما مورد تایید خواهد بود؟

وب سایت رسمی هر کشوری لیستی از آزمون‌های زبان‌ انگلیسی مورد تاییدش دارد که عموما معروف ترین آن‌ها آزمون بین المللی تعیین سطح آیلتس (IELTS) و آزمون تعیین سطح پیرسون یا PTE است.

 

آیا می‌توان به جای شرکت در آزمون زبان انگلیسی، EOI خود را برای درخواست ارسال کرد؟

 

 

ویزای استرالیا

 

 

اگر برای درخواست ویزا به امتیازات یک آزمون زبان انگلیسی نیاز داشته باشید، باید پیش از ارسال EOI حتما در یک آزمون شرکت کنید تا بتوانید نمره قبولی در آن را کسب کنید. اگر قصد دریافت ویزای استرالیا را دارید، پی آسان به شما کمک خواهد کرد تا با کمترین دردسرها به بهترین نحو برای ویزا و مهاجرت اقدام کنید.

 

آیا باید در یک آزمون زبان انگلیسی برای مهاجرت حتما شرکت کرد؟

برای اقدام به مهاجرت شما نیاز خواهید داشت تا به دقت اطلاعات و مدارک مورد نیاز را بررسی کنید مثلا اینکه برای ویزای شما چه نمره قبولی در آزمون نیاز است؟ اگر هنوز در مورد این مسائل اطلاعاتی ندارید بهتر است با یک وکیل صحبت کنید تا کاملا آگاه شوید.

همه افراد نباید در یک آزمون زبان شرکت کنند، برای مثال اگر متولد انگلستان باشید چون زبان مادری شما انگلیسی است به طور قطع نیازی به شرکت در یک ازمون تعیین سطح نخواهید داشت. اما اگر اینگونه نیست، باید برای دریافت امتیازات زبان انگلیسی حتما در یک آزمون شرکت کنید.

 

آیا آزمون تعیین سطح زبان انگلیسی برای خارجی‌ها نیز آسان است؟

اگر برای ٢٠ یا ٥٠ سال به انگلیسی صحبت کرده‌ و نوشته‌اید شاید این آزمون برای شما آسان باشد. این آزمون‌ها دشوار نیستند اما نیاز به آمادگی بالایی دارند تا بتوانید بالاترین نمره ممکن را کسب کنید.
دو آزمون زبان انگلیسی مورد انتظار آیلتس و PTE هستند. هر دو آن‌ها می‌توانند در کسب امتیازات بالا در درخواست ویزا به شما کمک کنند. اینکه چه نمره‌ای را باید در آزمون‌های زبان خود کسب کنید بستگی به سایر امتیازات شما همچون سن و تجربه کاری‌تان دارد.

 

تفاوت آزمون زبان آیلتس و آزمون PTE‌ در چیست؟

برخی معتقدند که آزمون زبان PTE‌ آسان‌تر است و بالعکس تقریبا تعداد برابری نیز آزمون آیلتس را ترجیح می‌دهند و تعدادی نیز در هر دو آزمون تعیین سطح زبان شرکت کرده‌اند. این دو آزمون با یکدیگر تفاوت دارند و هرکدام برای افراد متفاوتی مناسب خواهند بود.
به جای آنکه نگران این باشید که کدامیک آسان‌تر است، بهتر است تا ابتدا تصمیم بگیرید کدام آزمون برای شما مناسب‌تر خواهد بود و سپس برای شرکت در آن اقدام کنید. اگر بعد از چندین بار تلاش در یکی از آزمون‌ها شاهد پیشرفتی نیستید، می‌توانید آزمون دیگری را امتحان کنید و خود را محک بزنید.

فراموش نکنید که برای قبولی در هز آزمونی شما فقط باید آمادگی بالایی داشته باشید.
تاکنون تفاوت میان آزمون IELTS و PTE در این بود که در آیلتس مانند امتحانات دانشگاهی از قلم و کاغذ استفاده می‌کردند، در حالیکه در PTE از کامپیوتر استفاده می‌شد. اما هم‌اکنون امکان شرکت در آزمون آیلتس از طریق کامپیوتر نیز وجود دارد و دیگر نمی‌توان آن را یک تفاوت دانست.

بیشتر بخوانید: آزمون PTE چیست و چگونه در آن نمره کامل ۹۰ بگیریم؟

 

کدام آزمون آسان‌تر است؟

برای بخش آزمون مکالمه آیلتس، شما با یک فرد حقیقی گفتگو می‌کنید در حالیکه در PTE با یک کامپیوتر صحبت خواهید کرد. این یکی از نکات منفی آزمون PTE به شمار می‌رود. شرکت‌کنندگان بسیاری اعلام کرده‌اند که در بخش مکالمه آزمون PTE می‌توانید صحبت‌های دیگر افراد را در موقع پاسخ دادن به سوالات بشنوید و این تمرکز آن‌ها را از بین برده است.

در حالیکه در آزمون آیلتس شما در یک اتاق خصوصی آزمون مکالمه خود را انجام می‌دهید. همچنین اگر در صحبت کردن لهجه داشته باشید، در PTE کمی دچار مشکل می‌شوید چراکه کامپیوتر نمی‌تواند برخی از کلمات شما را به درستی متوجه شود. با اینحال این تصمیم شماست که بخواهید با یک فرد حقیقی صحبت کنید یا با یک کامپیوتر.

از دیگر تفاوت‌های آزمون PTE و IELTS می‌توان به آن اشاره کرد که PTE شامل ٢٠ بخش کوتاه و آیلتس دارای ٥ بخش بلندتر است، پس خستگی و تمرکز خود را در مدت زمان آزمون در نظر بگیرید.
نتایج آزمون PTE با سرعت بیشتری و در عرض چند روز مشخص می‌شود اما برای آزمون آیلتس زمان بیشتری حدود دو هفته طول می‌کشد. اگر زمان کمتری برای دریافت نتایج آزمون خود دارید، آزمون تعیین سطح PTE را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

اگر قصد شرکت در یک آزمون بین‌المللی را دارید، نگران نباشید. پی آسان به شما کمک خواهد کرد تا بهترین آزمون را انتخاب کنید و با اطمینان برای شرکت در آن اقدام کنید.

 

هزینه آزمون‌های تعیین سطح زبان در انگلستان چه میزان است؟

هزینه آزمون‌ها با یکدیگر اختلاف کمی دارند و تقریبا شبیه بهم هستند.

  • آزمون PTE حدود ۱۵۵ پوند هزینه خواهد داشت.
    ( با پرداخت ٩٩/٣٥ دلار یک آزمون آزمایشی دریافت خواهید کرد که تصحیح خواهد شد و می‌توانید با انجام آن در مورد شرکت در PTE تصمیم بگیرید. برای شرکت در این آزمون آزمایشی به خاطر داشته باشید که یک میکروفون مناسب تهیه کنید چراکه میکروفون‌های کامپیوترها برای این آزمون مناسب نیستند.)
  • قیمت آزمون آیلتس حدود ۱۶۵ پوند خواهد بود. در نظر داشته باشید که این هزینه‌ها متغیر هستند.

 

چگونه برای آزمون زبان انگلیسی آماده شوید؟

برای موفقیت در آزمون‌های زبان انگلیسی ابتدا لازم است تا مشخص کنید دقیقا در کدام آزمون باید شرکت کنید و به چه امتیازاتی نیاز دارید تا سپس با برنامه‌ریزی و تمرین خود را برای شرکت در چنین آزمون‌هایی آماده کنید. قطعا بدون تلاش و تمرین بسیار نمی‌توانید به نمرات مورد نیاز برای درخواست مهاجرت به استرالیا دست پیدا کنید.

نیازی نیست که از آن بترسید تنها باید تصمیم بگیرید که در کدام آزمون می‌خواهید شرکت کنید.

 

آزمون زبان PTE برای مهاجرت به استرالیا چگونه است؟

 

 

آزمون زبان PTE

 

 

اگر تصمیم دارید برای مهاجرت به استرالیا در آزمون PTEشرکت کنید، پس باید نمونه‌های زیادی از این آزمون را مطالعه کنید، در آزمون‌های آزمایشی PTE شرکت کنید تا بدانید دقیقا با چه چیزی روبرو خواهید شد. موفقیت یا عدم موفقیت شما بستگی به میزان آمادگی شما خواهد داشت.

در اینترنت منابع بسیاری برای این آزمون وجود دارد که به راحتی می‌توانید به آن‌ها دسترسی داشته باشید. برای صرفه‌جویی در هزینه‌های خود بهتر است تا با آمادی کامل در این آزمون شرکت کنید. به یاد داشته باشید قوانین ویزا دائما در حال تغییر است و پیش از آنکه زمان را از دست بدهید، باید به سرعت درخواست خود را ارائه کنید.

اگر برای شرکت در این آزمون باید به کشور دیگری سفر کنید، نگران خرید بلیط پروازهای خارجی خود نباشید. پی آسان به راحتی به شما کمک می‌کند تا برای سفر خود بلیط تهیه کنید.

 

بهترین منابع آزمون PTE کدام است؟

THE OFFICIAL GUIDE TO THE PEARSON TEST OF ENGLISH ACADEMIC NEW EDITION PACK (PEARSON TESTS OF ENGLISH

این کتاب اطلاعاتی در مورد آزمون PTE دارد و دارای بیش از ٢٠٠ تمرین و سی‌دی است. این کتاب شامل هر چیزی است که به آن نیاز خواهید داشت. پس اگر به دنبال بهترین کتاب برای PTE هستید قطعا این کتاب را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

PEARSON TEST OF ENGLISH ACADEMIC PRACTICE TESTS PLUS AND CD-ROM WITH KEY PACK

این کتاب ٤ آزمون آزمایشی را همراه با سوالاتی که توسط طراحان سوال PTE نوشته شده در خود جای داده است. این کتاب به شما این امکان را می‌دهد تا با پاسخ‌های واقعی شرکت‌کنندگان این آزمون خود را بسنجید. این کتاب شامل یک سی دی است که بخش‌های شنیداری و مکالمه آزمون را در خود دارد.

PTE ACADEMIC TESTBUILDER: STUDENT’S BOOK + AUDIO PACK

این کتاب شامل آزمون‌های تمرینی PTE است.

 

آزمون آیلتس برای مهاجرت به کانادا چگونه است؟

آزمون زبان آیلتس

اگر آزمون آیلتس را برای شرکت انتخاب کرده‌اید، منابع زیادی به صورت آنلاین وجود دارد که می‌توانید به آن‌ها دسترسی داشته باشید که هم خود آزمون و هم نکات مربوط به گرامر را در خود دارند. همچنین اگر قصد مهاجرت به کانادا را دارید، با پی‌ آسان می‌توایند برای درخواست ویزای کانادا اقدام کنید.

بیشتر بخوانید:اسکیل ورکر کانادا چیست و چگونه می‌توان برای آن اقدام کرد؟

 

بهترین منابع آزمون آیلتس کدام است؟

THE OFFICIAL CAMBRIDGE GUIDE TO IELTS STUDENT’S BOOK WITH ANSWERS WITH DVD-ROM (CAMBRIDGE ENGLISH

این کتاب کاملترین راهنما برای آزمون آیلتس است و هر آنچه که برای قبول شدن در بار اول به آن احتیاج دارید را به شما ارائه می‌دهد. همچنین شامل آزمون جنرال و آکادمیک است. از اشتباهات دیگر شرکت‌کنندگان درس خواهید گرفت تا شما مرتکب آن‌ها نشوید. این کتاب شامل ٨ آزمون آزمایشی رسمی است تا بتوانید بالاترین نمره را کسب کنید. ویدئوهایی از آزمون مکالمه وجود دارد و همچنین بخش‌های شنیداری نیز در سی دی قابل دسترسی است.

Cambridge Grammar for IELTS Student’s Book with Answers and Audio CD

این کتاب بهترین منبع برای گرامر آیلتس است. این کتاب در توسعه توانایی‌های دستوری و گرامری شما موثر خواهد بود و همچنین توانایی‌های شنیداری شما را نیز افزایش می‌دهد.

COMMON MISTAKES AT IELTS ADVANCED: AND HOW TO AVOID THEM

در این کتاب شما نمونه اشتباهات شرکت‌کنندگان واقعی را خواهید دید تا شما از تکرار این اشتباهات خودداری کنید.

 

نمرات آیلتس و PTE برای مهاجرت به استرالیا به چه صورت است؟

اگر برای مهاجرت به استرالیا باید در یک آزمون زبان انگلیسی شرکت کنید، بهترین راه تمرین کردن است. بهترین کتاب‌های خودآموز آیلتس و بهترین کتاب‌های آمادگی برای آزمون PTE را برای خود تهیه کنید. تمرینات PTE را به صورت آنلاین و به مقدار زیاد انجام دهید. با ساختار آیلتس آشنا شوید. به طور کلی آزمون PTE آسان‌تر از آیلتس نیست بلکه هر دوی آن‌ها نیازمند تمرین زیادی هستند.

منبع: Smartstepstoaustralia